Kuzey Kıbrıs’ın yeni slogan, yeni başlık ve yeni tanıtım stratejisi çalışmalarının devam ettiğini ifade eden Ataoğlu, bunun akabinde de hem medyada hem de dijital ortamlarda uygulanacak kreatif sonuçların üretileceğini ve yeni tanıtım sloganları ve yeni görseller ile tanıtım ve pazarlama çalışmalarının artarak devam edeceğini vurguladı.
Klasikleşmiş fuar olsun, offline tanıtım mecraları olsun, bunların payını tanıtımda azaltacaklarını belirten Ataoğlu, buradan tasarruf edilen kısmı, ağırlık olarak ilave bütçeler de yaratarak yeni teknolojileri ve yeni iletişim alanlarına kaydıracaklarını söyledi.
Bakan Ataoğlu, kendisini ülkesine ispatlamış kanaat önderleri veya bloggerler, sosyal medyada takipçileri yüksek kişiler ile geniş kapsamlı PR çalışmaları da yapılacağını söyledİ.
“YABANCI TURSİTLERİN HARCAMALARI YÜKSELDİ”
Döviz deki yükselişin KKTC turizmine olumlu yansıdığını belirten Ataoğlu KKTC'ye Türkiye dışındaki ülkelerden gelen yabancı turistlerin harcamalarının da çok yüksek olduğunu bildirdi. Konaklama sayısında bu yılki hedeflerinin 1.5 milyon olduğunu belirten Ataoğlu "20 bin civarındaki yatak sayısını 25 bine yükselttik, bu noktada turist sayısında da artış olacağını düşünüyoruz" diye konuştu.
"YUNAN ADALARINA DEĞİL, KKTC'YE GELİN"
Türk turistlere de çağrıda bulunan Ataoğlu "yapacakları tatil, Yunan Adaları yerine Kuzey Kıbrıs olsun" dedi. 2016'da yaptıkları araştırmaya dayanarak Türkiye'den KKTC'ye gelen turist sayısının düşük olduğunu gördüklerini belirten Ataoğlu "Bu araştırmaya göre Türklerin sadece % 8.5'i KKTC'ye geliyor. Bu sayı bizi üzdü.. Bundan dolayı Türkiye'nin değişik illerinde tanıtım yapma kararı verdik, bu süreçte de artış olduğunu gördük.
%8.5'lik rakamın bugün en az % 12 olduğunu görüyoruz ama bu yeterli değil, milyonlarca vatandaşımızın Yunan adalarına gidip tatil yapmak yerine KKTC'yi gelmeleri için tanıtımlarımızı yapmaya devam edeceğiz" şeklinde konuştu.
Güney Kıbrıs ile 2 yeni sınır kapıısının açılmasının turizme etkisine dair "2 gün önce yaptığımız araştırmaya göre Güney'den Kuzey'e geçişin daha fazla olduğunu gözlemledik. Bunun sebeplerinden biri de dövizin yükselmesi.." dedi.