14 aylık tanıtım ve pazarlama faaliyetlerini kapsayan Sözleşmeyi Bakanlık adına imzalayan Müsteşar İsmet Esenyel, 35 firmanın katıldığı konkurun Turizm örgütleri, sivil toplum ve üniversitelerin katılımı ile şeffaf bir süreçle yürütüldüğünü ifade etti, kazanan firmaları kutladı.
Esenyel, Turizmdeki hedefler ve planlama hakkında da bilgi verdi.
Ekim ve Haziran arasını kapsayan kış turizmde Doğu Avrupa’dan yüzde 23’lük artış beklendiğini, turist sayısındaki artışın 2017 geneline de yansıyacağını kaydeden Esenyel, tanıtımla da öncelikli Türkiye pazarı ve takiben İngiltere Almanya ve İskandinav pazarlarının düşünüldüğünü belirtti.
Yurtdışı tanıtım, fuar ve diğer pazarlama ve tanıtım faaliyetlerine yaklaşık 1 milyon Euro’luk finansman ayrıldığını açıklayan Esenyel, slogan olarak da ‘Kıbrıs’ta sizin de bir adanız var’ mottosunun kullanılacağını söyledi.
Sözleşmenin taraflarından DDF Firması Genel Müdürü Doğan Ekmekçi de Türkiye Turizm Bakanlığı tanıtım faaliyetlerinde kazandıkları lan 12 yıllık tecrübeyi KKTC için de en iyi şekilde kullanmak istediklerini söyledi.
Çehreli Consulting sahibi Sehnaz Cehreli Shefikl de KKTC’nin Akdeniz’de önemli bir turizm noktası olduğunu, bu kapsamda Kuzey Kıbrıs ile ilgili yurtdışı tanıtımında yeni bir algı oluşturmak istediklerini ifade etti.