Ataoğlu: “SON 1.5 YILDA TURİZMDE ÖNEMLİ BİR BAŞARI HİKAYESİ”
“KUZEY KIBRIS KABUL GÖREN BİR DESTİNASYON OLMA YOLUNDA, BU BİLİNÇLE 2019’ A YÖNELİK OLARAK TUR OPERATÖRLERİ NEZDİNDE VE ÇEŞİTLİ MECRALARDA TANITIM VE PAZARLAMA FAALİYETLERİNİ SÜRDÜRECEĞİZ”
• KUZEY KIBRIS MİTT 2018’DE TEMSİL EDİLDİ...
Kuzey Kıbrıs Markası, Rusya’nın başkenti Moskova’da düzenlenen Moskova Seyahat ve Turizm Fuarı’nda MITT 2018’de temsil edildi.
Bakanlık ve sektör yetkililerinin ülkemize daha fazla ülkeden turist gönderilmesine ve karşılıklı işbirliği olanaklarının gelişmesine yönelik olarak uluslararası tur operatörleri ile önemli görüşmeler gerçekleştirilen fuarda ayrıca zengin görsellerle donatılmış standımızı ziyaret eden konuklara kitle, kültür, sağlık, eko ve diğer alternatif turizm çeşitleri tanıtıldı.
Rus tur operatörleri, hava yolu şirketleri, seyahat acenteleri, turizm yazarları, turizm teknolojisi üreten firmalar, restoranlar, turizm birlikleri, oteller, gemi turizmi şirketleri, turizm pazarlama şirketleri ve turizm sektöründe faaliyet gösteren birçok profesyonelin ilgi gösterdiği fuarı yaklaşık 30 bin kişinin ziyaret etti. Bu yıl 25.si gerçekleştirilen fuar, dünyanın da en büyük 5 turizm fuarı arasında gösteriliyor
KUZEY KIBRIS KABUL GÖREN BİR DESTİNASYON OLMA YOLUNDA...
Turizm Ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, “Kuzey Kıbrıs son 1,5 yılda turizmde önemli bir başarı hikayesine imza attı ve geleceğe güvenle bakıyor” dedi.
Turizm Ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu konuya ilişkin yaptığı açıklamada, dünya turizm pazarının küresel, bölgesel ve yerel gelişmelere paralel olarak her geçen gün değiştiğini söyledi. Teknolojik yeniliklerden, politik anlaşmazlıklara ekonomik faktörlere kadar birçok farklı unsurun seyahat eğilimlerini belirlediğini ifade eden Ataoğlu, Kuzey Kıbrıs’ın kabul gören bir destinasyon olma yolunda ilerlediğini kaydetti.
Bakan Ataoğlu, çevreyle uyumlu, yenilikçi, sürdürülebilir ve rekabetçi gelişim stratejileri temelleri üzerine oluşturulmuş, misafirperverlik ilkesi ve yaklaşımıyla hizmet sunan güçlü bir turizm sektörü yapısının oluşmaya başladığını ve bakanlık olarak bundan memnuniyet duyduklarını belirtti.
TANITIM VE PAZARLAMA ÇALIŞMALARI DOĞRUDAN ETKİLİ....
2017 yılı sonunda Turizm sektörü ve ekonomisinin, adamıza gelen turist sayısının, toplam yolcu sayılarının, gecelemelerin ve doluluk oranlarının zirve yaptığını ifade eden Ataoğlu,. Tanıtım ve pazarlama çalışmalarının bu rakamlara doğrudan etki ettiğini söyledi.
“Bu bilinçle 2019 ‘a tönelik olarak tur operatörleri nezdinde ve çeşitli mecralarda tanıtım ve pazarlama faaliyetlerini sürdüreceğiz” diyen Bakan Ataoğlu, "Birçok turizm çeşidi ile ziyaretçilere alternatif tatil imkanları sunan ülkemiz, yaklaşık 22 bin yatak kapasitesi, yüksek standartlı tesislerimiz yanısıra küçük orta ölçekli tesislerde de alternatif turizm çeşitleri ile hizmet vermektedir" şeklinde konuştu.
GELDİĞİMİZ NOKTADA PAYDAŞLARIN ÖNEMİ BÜYÜK
“ İstatistiklere baktığımızda yakalanan nokta ülke tarihinin en yüksek değeri, bu nedenle, turizm sektöründeki son gelişmeleri dikkate alarak, dünyadaki dönüşüm ve yeni turizm eğilimlerini takip ederek, ülkemizin sahip olduğu turizm arz potansiyelini ve ortaya çıkan yeni talepleri de göz önünde bulundurarak harekete geçirmeye odaklanıyoruz.” diyerek sözlerine devam eden Turizm ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, tatil tercihlerini geçmişten bugüne ülkemizden yana kullanan ülkelerdeki tanıtım organizasyonlarına ve fuarlara özel bir önem veriyoruz." şeklinde konuştu.
Bakan Ataoğlu, Kuzey Kıbrıs turizminin gelmiş olduğu bu önemli noktada ve sürdürmekte olduğu başarıda, paydaşların vermiş olduğu desteğin öneminin büyük olduğunu kaydetti.
''ADAMIZ DENİZ, KUM VE GÜNEŞ TURİZMİNDEN İBARET DEĞİL''
Bakan Fikri Ataoğlu, Kuzey Kıbrıs’ın tanıtım stratejisinde köklü değişikliğe gittiğini vurgulayarak daha önce sadece deniz, kum, güneş temalı tanıtımların sağlık, EKO, spor gibi daha farklı alanlarla zenginleştirildiğini belirtti.
'Kuzey Kıbrıs’ın akla gelebilecek tüm turizm türlerinde, sağlık, spor ve kongre turizminde, en az deniz, kum, güneş kadar olağanüstü bir destinasyon olduğunu ifade eden Ataoğlu, “Bugüne kadar tanıtımlarda güneş üzerinden gittiğimizde tanıtım şeklimizde köklü değişikliğe gittik. Bundan sonraki tanıtımlarımızda tek tek bölgelerimiz üzerinden giderek, bölgesel farklılıkları içeren yeni stratejiler belirliyoruz. Gençlere, sporculara yönelik, sağlık turizmine yönelik sunduğumuz imkanları tanıtmak için geniş yelpazede çalışıyoruz.” dedi