OTEL VE PLAJLAR İÇİN KRİTERLER HAZIR

OTEL VE PLAJLAR İÇİN KRİTERLER HAZIR

Turizm ve Çevre Bakanı Ünal Üstel, Kıbrıs Türk Otelciler Birliği Başkanı Dimağ Çağıner’i kabul ederek, ‘ülkemizde konaklama tesislerinde ve plajlarda koronavirüs sonrası açılış koşulları’ kitapçığını takdim etti.

Üstel, salgın dolayısı ile tüm ülkelerin sıkıntılı bir dönemden geçtiğini, bu sıkıntı içerisinde en büyük yarayı turizm sektörünün aldığını söyledi.

Üstel, “Dünya Sağlık Örgütü tarafından "Pandemi" kapsamına alınan Yeni Koronavirüs salgınının yayılmasının önlenmesine yönelik, hükümet olarak alınan kararlar ve halkın alınan bu kararlara hassasiyetle riayet etmesi, kontrolü normalleşme sürecinin başlamasına vesile olmuştur” diye konuştu.

Salgın sonrasında turizm sektörünün yeniden canlandırılması ile ilgili Kıbrıs Türk Otelciler Birliği, Kıbrıs Türk Seyahat Acenteleri Birliği, Sağlık Bakanlığı ile diğer ilgili bakanlıklar ve belediyeler ile yapmış oldukları çalışmalar sonucunda ‘ülkemizde konaklama tesislerinde ve plajlarda koronavirüs sonrası açılış koşulları’nı içeren kitapçığı hazırladıklarını ifade etti.

Turizm sektörü ile birlikte belirlenen kriterlerin, ülke turizmini yeniden ayağa kaldıracağını belirten Üstel, tüm paydaşların birlik ve beraberlik içerisinde, milli bir seferberlik ruhuyla hareket ederek, Güvenli ada konumunda bulunan Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ni arzulanan noktaya getireceğini söyledi.

Konaklama tesislerinde ve plajlarda alınacak olan tedbirler ekte sunulmuştur.


ÜLKEMİZDE KONAKLAMA TESİSLERİNDE VE PLAJLARDA KORONAVİRÜS (CORONAVIRUS) SONRASI AÇILIŞ KOŞULLARI

Genel Tedbirler ve Uygulamalar

1. Hijyen güvenlik protokolü hazırlanarak, konaklama tesisleri sertifikalandırılacak.. Tesislerin denetimleri Bakanlığımız tarafından yapılacaktır.

2. a) Otel çalışanları davranış, hijyen ve sanitasyon eğitiminden geçirilerek, koşullara uygunluğu denetlenecektir. Eğitim ve denetleme, Turizm ve Çevre Bakanlığı ile Sağlık Bakanlığının işbirliği ile Sağlık Bakanlığının yetkilendirdiği Covid- 19 konusunda bilgili bir uzman tarafından eğitim verilecek ve sertifikasyon sistemine gidilecek. Eğitim ve denetlemeden geçen tesisler sertifikalandırılacak. Sertifikayı alamayan tesisler ise açılmayacaktır.
b) Alınan eğitim sonrasında işletme yönetimi tarafından belirlenen yetkili kişi, hastalık şüphesi gösteren misafir veya personel belirlenmesi halinde, 1102 nolu KKTC Sağlık Bakanlığı çağrı merkezi aranır, sağlık kuruluşu tarafından hasta devir alınıncaya kadar izole edilir, hizmetleri güvenlik tedbiri alınmış personelce sağlanır, COVID-19 teşhisi konmuş ise konaklamanın sona ermesinden sonra müşteri odası standartlara uygun malzeme ile dezenfekte edilir ve havalandırılması sağlanır.

3. a) Otele giriş yapacak olan her misafirin her girişinde ateşi kontrol edilecektir.
b) Hava, kara ve deniz kapılarından giriş yapan misafirlerinden PCR testi istenilecek, otelde de bu rapor kayıt altında tutulacak.

4. Ortak alanlarda sosyal mesafe düzenlemesi yapılacaktır.

5. Açık alanlar periyodik olarak dezenfekte edilecektir.

6. SPA, Hamam, Sauna, Animasyon ilk aşamada açılmayacak. Turizm ve Çevre Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı tarafından belirlenecek ileriki bir tarihte açılmaları gündeme gelecek.


PERSONEL İÇİN ALINACAK ÖNLEM VE UYGULAMALAR

1. Personelin işe geliş gidişlerinde vücut ısıları ölçülerek kayıt altına alınacak.

2. Personele pandemi konusunda Turizm ve Çevre Bakanlığı ile Sağlık Bakanlığı’nın işbirliği ile Sağlık Bakanlığı tarafından eğitim verilecek ve sertifikasyon sistemine gidilecek.

3. Personelin mümkün olduğunca ayni vardiyada çalışması sağlanacak.

4. Personel yemekhanesinde sosyal mesafe sağlanacak.

5. Ateş, öksürük, nefes darlığı ve vb. şikayeti olan çalışan, diğer çalışanlardan izole edilecektir. İzole edilen çalışan en kısa sürede 1102 nolu KKTC Sağlık Bakanlığı çağrı merkezi aranarak kayıt altına alınacak.

6. İşletme tarafından çalışanların birlikte yaşadığı aile üyeleri arasında Covid-19 belirtisi bulunup bulunmadığı ve 14 gün içerisinde yaptığı seyahat bilgileri günlük olarak takip edilecek. ( Haftada 1 ayda 4 olacak şekilde)

7. Personel kafeteryasında masa ve sandalyeler her öğünden sonra dezenfekte edilecek.

8. Tüm personelin maske ve eldiven kullanma zorunluluğu olacak.

OTEL GİRİŞİ VE GÜVENLİK
1. Otele girerken tüm personel ve misafirler tek kullanımlık maske ve eldiven kullanacak.

2. Otele girecek olan her araç için şoförün, aracın içindeki kişilerin ve aracın bilgileri kayıt altına alınacak.

3. Yaya olarak girişlerde maske ve eldiven verilecek ve ateşleri ölçülecek.

4. Tek kullanımlık atık torbası konulacak.

5. Çalışanlar misafir hakkında yeterli bilgiye ve donanıma sahip olacak.

6. Çalışanlar diğer bölüm çalışanları ile koordinasyon içerisinde olacak.


RESEPSİYON / OTELE GİRİŞ

1. Resepsiyon girişine termal kamera konulacak. (Küçük otellerde termal kamera yerine ateş ölçer konulacak).

2. Girişte herkesin ateşi ölçülecek.

3. Resepsiyone girişte ayak dezenfektasyonu için pas pas konularak önlem alınacak.

4. Resepsiyon deskinin üzeri şeffaf koruyucu siperlik ile yeniden düzenlenecek.

5. Resepsiyonda ateş ölçer, yüzey temizliği için antiseptik, el dezenfektanları, tek kullanımlık maske, eldiven, önlük ve atık torbası bulundurulacak.

6. Bavullar dezenfekte edildikten sonra bell boy veya misafirlerin kendileri tarafından odalara taşınacak.

7. Misafirlere otel girişinde Covid-19 ile hijyen konusunda alınan önlemler ve uygulamalar ile misafirlerin uyacağı kurallarla ilgili bilgi verilecek.

8. Misafirlere Covid-19 sürecinde, müşteri taahhütnamesi doldurtulacak. (KITOB ve Bakanlık işbirliği ile hazırlanmış olan misafir ve çalışanlar için taahhütname ekte sunulmaktadır.)

9. Sosyal mesafeyi belirtmek için, resepsiyon ve yoğunluğun yaşandığı diğer bölümlere çizgi çekilerek işaretler konulacak.

10. Asansörlerin taşıma kapasiteleri sınırlandırılarak, misafirlerin asansörde sosyal mesafe kurallarına uymaları istenilecek ve taşıma kapasiteleri azaltılacak.


GENEL ALANLARDA DÜZENLEMELER
YATAK ODALARI

1. Odaların temizlik esnasında camları açık olacak şekilde temizlenecek ve en az 1 saat havalandırılacak.

2. Odalarda havlu, tek kullanımlık şampuan, sıvı sabun, bardak, maske vb. malzemeler kullanılacak.(havlular günlük kontrol edilip değiştirilecek)

3. Odalardaki havalandırma sistemleri düzenli dezenfekte edilecek.

4. Odalar misafir ayrıldıktan sonra 6 saat boş bırakılacak. (temizlenirken klima açık tutulacak ve 1 saat temizlikten sonra odalar 5 saat havalandırılacak)

MUTFAKLAR
1. Mutfakların girişinde el dezenfektanları bulundurulacak.

2. Belli saat aralıklarında dezenfekte edilecek. ( Mutfak öğün aralarında dezenfekte edilecek)

3. Oteller açılmadan önce ve hizmet süresince tüm tabak, bardak metal ve mutfak malzemeleri 70 derecede yıkanacak.

4. Mutfak girişlerinde ayak dezenfeksiyonu için pas pas kullanılarak önlem alınacak.

5. Mutfak bölümlerinde bez kullanımı yerine rulo kâğıt havlu kullanılacak.


RESTORANLAR, YEMEK ALANLARI VE BARLAR

1. Yeme ve içme üniteleri yönetim tarafından hazırlanan protokole göre temizlenerek, denetimi yapılacak ve kayıt altına alınacak.

2. Her bir yeme ve içme ünitesinin girişinde el dezenfektanı bulunacak ve 1,5 metre mesafe bırakılarak sosyal mesafe aralığı işaretlenecek.

3. Masa düzeni 10 metrekarede 4 kişi ve her bir sandalyenin arkasının diğer masanın sandalyesinin arkasına en az 60cm ve iki masa arası 1,5 metre mesafe olacak şekilde ayarlanacak.

4. Genel alanlardaki su dolapları ve sebiller kaldırılacak.

5. Bar ve restorandaki tüm masalar her müşteri ayrıldıktan sonra dezenfekte edilecek.

6. Mini bar ürünleri dezenfekte edilecek.

7. Çay kahve istasyonları iptal edilecek.


TOPLANTI SALONLARI

1. Toplantı salonları yönetim tarafından hazırlanan protokole göre temizlenecek, denetimi yapılacak ve kayıt altına alınacak.

2. Toplantı salonlarının girişinde el dezenfektanı bulunacak ve masalar arası 1,5 metre, sandalyeler arası en az 80 cm olacak şekilde mesafe bırakılarak sosyal mesafe aralığı işaretlenecek.

3. Salonda olacak olan ekipmanlar dezenfekte edilecek ve havalandırma düzenli olarak yapılacak.

4. Toplantı salonlarında açık büfe servis olmayacak, personel servis yapacak.

5. Toplantı masalarında dosya kalem vb. kırtasiye eşyası verilmeyecek.


TUVALETLER

1. Tuvaletler yönetim tarafından hazırlanan protokole göre temizlenerek, denetimi yapılacak ve kayıt altına alınacak.

2. Lavabolarda sıvı sabun ve el dezenfektanı bulundurulacak.

3. Otel genelinde temizlik ve kontrol için hazırlanan çizelgeler personel tarafından imzalanacak.

4. Çöp kovaları ve kullanılan diğer temizlik ekipmanları dezenfekte edilecek.

SATIN ALMA, MAL KABULU VE DEPOLAMA

1. Tesislerin Satın Alma, Mal Kabul ve Depolama işlemleri, otel yönetimi tarafından hazırlanan protokole göre yapılacak ve yönetici tarafından denetlenerek kayıt altına alınacak.
2. Misafir ve personel girişlerinde kullanmak amacı ile bol miktarda yedekli ateş ölçer alınacaktır. Ayrıca maske, eldiven, önlük, dezenfektan vb. malzeme stoklanacak.
4. Tesise dışardan gelen tedarikçiler, şoförler vb. kişilerin, otel çalışanlarıyla temasta bulunmaması için sosyal mesafe kuralları uygulanarak, koruyucu ekipman kullanılacak.
5. Satın alınan mallarda, en az insan teması yapılması için gerekli önlemler alınacak.
6. Ürünler, lisanslı tedarikçilerden ve ambalajlı ürünler arasından tercih edilecek.

OTEL TAŞITLARI
1. Otel taşıtları yönetim tarafından hazırlanan protokole göre temizlenerek, denetimi yapılacak ve kayıt altına alınacak.

2. Sosyal mesafe kuralları dikkate alınarak, taşıma kapasiteleri ve servis içi oturma düzeni yapılacak.

3. Taşıtlar düzenli olarak havalandırılacak ve tüm yolcuların maske takması sağlanacak.

4. Taşıt içerisinde yeterli miktarda dezenfektan ve maske bulundurulacak ve temas edilen yüzeyler servis başlamadan önce dezenfekte edilecek.

5. Sosyal mesafe kurallarınca, oturma kapasitesi %50 olacak.


FITNESS SALONLARI VE SPA

1. Salonun girişinde el dezenfektanı ve sosyal mesafe işaretleri bulunacak.

2. Fitness Salonları ve SPA yönetim tarafından hazırlanan protokole göre temizlenerek, denetimi yapılacak ve kayıt altına alınacak.

3. Uygulama yapan çalışanlar her uygulama öncesi ve sonrası kendilerini dezenfekte edecek, kuru alanlarda maske ile çalışacak.

4. Spor aletleri sosyal mesafe aralığı dikkate alınarak düzenlenecek. Salon sürekli temizlenerek kayıt altına alınacak ve düzenli olarak havalandırılacak.

5. Sauna, Hamam ve Buhar odalarının kullanım alanları kapasitesine göre hijyenik şartlarda sınırlandırılacak.

6. Hamam, Sauna ve Masaj alanlarında hijyenik şartlar oluşturulmak sureti ile güvenliği önceden sağlanmış veya tek kullanımlık malzeme ve materyaller kullanılarak hizmet verilecek.

7. Giyinme ve soyunma odaları, duşlar, tuvaletler gibi mekanlar, dolap ve anahtarları ile kullanılan havlu, bornoz vb. malzemeler sürekli olarak dezenfekte edilecek.

8. Masaj yaptıracak misafirler sağlık bilgi formu dolduracak ve son 14 gün içerisinde bulunmuş oldukları yerler öğrenilecek.

9. Masaj odaları randevu sistemi ile çalışacak ve her masajdan sonra 1 saat boş bırakılacak ve randevu saatlerine göre dezenfekte edilecek.

10. SPA ve dinlenme alanının temizlik ve dezenfeksiyonu randevu saatlerine göre yapılacak.


SATIŞ YERLERİ

1.Satış yerlerinde genel hijyen kurallarına uyulacak.

2.Mağazaya girişte, alanına göre en fazla kaç müşterinin girebileceği en az üç dilde duyurulacak. (İngilizce, Almanca ve Türkçe)

3.Mağazada maske takma zorunluluğu olacak, çıkaran uyarılacak ve sosyal mesafe kurallarına uyulacak.

4. Otel içerisindeki kuaför standartları, Çalışma Bakanlığı kriterlerine göre faaliyette bulunacak.


ANİMASYON SALONLARI, EĞLENCE YERLERİ VE ÇOCUK KULÜBÜ

1.Salonun girişinde ve tuvaletlerde el dezenfektanı olacak, sosyal mesafe 1,5 metre bırakılarak oturma düzeni kurulacak.

2.Animasyon programında kapasite uyarısı yapılacak.

3.Salonda maske takma zorunluluğu olacak ve çıkaran uyarılacak.

4.Sahneye konuk çağırılmayacak.

5.Belirlenen uyarılar en az üç dilde yapılacak. (İngilizce, Almanca, Türkçe)

6.Çocukların kullanacağı alanlar dezenfekte edilecek ve buradaki çalışanlar hijyen eğitiminden geçirilecektir.

7.Mini kulüp açılış saatleri daraltılacak ve dış alanlarda yapılması sağlanacak.


YÜZME HAVUZLARI

1.Yüzme havuzları yönetim tarafından hazırlanan protokole göre temizlenerek, denetimi yapılacak ve kayıt altına alınacak.
2.Yüzme havuzu, şezlonglar (yastıksız olarak kullanılacak) ve oturma alanları yerleşimlerinin, ikişerli gruplar halinde sosyal mesafe kurallarına göre, aralarında 2 metre mesafe olacak şekilde düzenlenecek.
3.Havuz suyundaki klor seviyesi açık havuzda 1-3 ppm, kapalı havuzda 1 ile 1,5 ppm arasında tutulacak ve periyodik olarak kayıt altına alınacak.
4.Havuzda kapasite uyarısı yapılacak.
5.Misafirlerin havuza girmeden önce duş almaları ile ilgili bilgi tabelası görülebilir bir yere asılacak.
6.Havuza ait tuvalet, duş, kabin ve tüm şezlonglar ve misafirlerin kendilerine ait havluları, her gün dezenfekte edilerek kontrol edilecek ve temizlik çizelgesi personel tarafından imzalanacak.
7.Kapalı Havuz havalandırma sistemlerinin sorunsuz çalışması sağlanacak.


GÜNÜ BİRLİK KULLANILAN PLAJLAR

1.Plaj kafeteryası ve restoranının sosyal mesafe alanına göre kapasitesi belirlenecek. Restoranların açılış tarihine göre oteller deki restoranlarda ayni anda hizmet vermeye başlayacak.
2.Şezlong (yastıksız ) ve şemsiyeler 2 metre aralıklarla yerleştirilecek.
3.Plajların alanına göre misafir kapasitesi belirlenecek.
4.Her müşterinin ayrılması sonucunda kullanılan şezlonglar, sandalyeler vb. temizlenerek dezenfekte edilecek.
5.Plaj denetimleri Belediyeler ve Kaymakamlık tarafından düzenli olarak yapılacak.
6.Plajlar, yönetim tarafından hazırlanan protokole göre temizlenerek, denetimi yapılacak ve kayıt altına alınacak.


ATIK YÖNETİMİ

1. “Atık Yönetimi” yönetim tarafından hazırlanan protokole göre temizlenerek, denetimi yapılacak ve kayıt altına alınacak.

2. Yönetim tarafından atık yönetimi konusunda, süreci takip edecek bir görevli atanacak.

3. Atıklar plastik çöp torbalarının ağızları bağlanacak çöp konteynerleri/bidonları içerisinde muhafaza edilecek.

4. Belediye veya Lisanslı Kuruluşlar tarafından tıbbi ve evsel atıklar, usulüne uygun olarak toplanıp ayrıştırılacak.

5. Çöp odalarında periyodik olarak temizlik, ilaçlama ve dezenfekte yapılacak.

6. Çöp konteynerleri çöp odaları içerisinde muhafaza edilecek.


HAŞERELERLE VE ZARARLILARLA MÜCADELE

1. Haşere ve Zararlılarla mücadele, yönetim tarafından hazırlanan protokole göre uygulanacak, denetimi yapılacak ve kayıt altına alınacaktır.
2. Yönetim tarafından haşere ve zararlılarla mücadele konusunda süreci takip edecek bir görevli atanacak.
3. Zararlıların, Otele giriş noktaları belirlenerek önlemler alınacak.
4. Atık su kanalları (drenajlar) kolay temizlenebilir, zararlı girişini, kokunun çıkışını ve atık sıvıların geri basmalarını önleyecek şekilde düzenlenecek.
5. Otel periyodik şekilde ilaçlanıp kayıt altına alınacak.


TEKNİK SERVİS

1. Su Dezenfeksiyonu; Kullanım suyu, havuz suyu vb dezenfeksiyon gerektiren yerlerde kullanılan malzeme uluslararası standartların belirttiği limitlere göre kullanılacak.

2. Bulaşık ve Çamaşır Yıkama Ekipmanları; Çamaşır ve bulaşık yıkama ekipmanları doğru ısıda (60-90 derecede) ve doğru dezenfekten dozajlarıyla yıkanacaktır.

3. Havalandırma; Tesis içerisinde kullanılan havalandırma ekipmanlarının fitlerinin bakımı ve gerekirse değişimi yapılacaktır.

.

Print
Posted: May 21, 2020,
Categories: Haberler,
Comments: 0,
Tags:

«November 2024»
MonTueWedThuFriSatSun
2829
Ataoğlu, 29 Ekim Cumhuriyet  Bayramı dolayısı ile mesaj yayımladı

Ataoğlu, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı dolayısı ile mesaj yayımladı

Başbakan Yardımcısı Turizm Kültür Gençlik ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı dolayısı ile mesaj yayımladı.

Read more
30
Ataoğlu, KITOB Genel Kurul Toplantısı’nda konuştu;

Ataoğlu, KITOB Genel Kurul Toplantısı’nda konuştu;

“OTELLERE YÖNELİK ALTERNATİF ENERJİ MODELLERİ ÜZERİNDEKİ ÇALIŞMALARIMIZ SON AŞAMAYA GELDİ”

Read more
31
“Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin 41. Yıl Özel Konseri”

“Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin 41. Yıl Özel Konseri”

Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası'nın (KKTC CSO) sergileyeceği “Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin 41. Yıl Özel Konseri” 8 Kasım 2024 Cuma günü saat 20:00'da Lefkoşa - YDÜ AKKM'de gerçekleştirilecek.

Read more
123
456
KUZEY KIBRIS’A LONDRA’DA BÜYÜK İLGİ

KUZEY KIBRIS’A LONDRA’DA BÜYÜK İLGİ

Başbakan Yardımcılığı, Turizm Kültür Gençlik ve Çevre Bakanlığı, ülkemiz turizm sektörü ile birlikte yurt dışı turizm tanıtma ve pazarlama çalışmaları kapsamında 5-7 Kasım 2024 tarihleri arasında İngiltere’de düzenlenen “World Travel Market”fuarına katıldı.

Read more
78910
Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün 86’ncı yıl dönümü

Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün 86’ncı yıl dönümü

Başbakan Yardımcısı Turizm Kültür Gençlik ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün 86’ncı yıl dönümü dolayısı ile Atatürk Anıtı önünde düzenlenen törene katıldı.

Read more
1112
Rauf R. Denktaş Anıt Mezar'ı çevre düzenlemesi ve Peyzaj çalışmaları

Rauf R. Denktaş Anıt Mezar'ı çevre düzenlemesi ve Peyzaj çalışmaları

TATAR; "DENKTAŞ, HER ZAMAN KIBRIS TÜRK HALKININ KALBİNDE YAŞAYACAK"

Read more
1314151617
18
KUZEY KIBRIS TÜRK CUMHURİYETİ TURİZM MASTER PLANI ÇALIŞMALARI DEVAM EDİYOR…

KUZEY KIBRIS TÜRK CUMHURİYETİ TURİZM MASTER PLANI ÇALIŞMALARI DEVAM EDİYOR…

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde 2025-2034 yıllarını kapsayacak Turizm Master Planı hazırlıkları kapsamında, yerel turizm potansiyelini geliştirmek, sürdürülebilir turizm çalışmaları hakkında değerlendirmelerde bulunmak ve plan hakkında bilgilendirme yapmak amacıyla 19-22 Kasım 2024 tarihleri arasında çeşitli bölgelerde kitle toplantıları düzenlenecektir.

Read more
192021222324
2526272829301
2345678

Archive