Turizm Medya Grubu organizasyonuyla bu yıl 6’ncı kez kongre, toplantı ve etkinlik sektörünü bir araya getiren “ACE of MICE Exhibition by Turkish Airlines” fuarı, İstanbul Kongre Merkezi'nde dün açıldı.
Söz konusu fuara bu yıl ilk kez katılan Turizm ve Çevre Bakanlığı, MICE Turizmine yönelik tanıtım faaliyetlerini sürdürüyor.
Turizm ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu’nun da katıldığı fuarda özellikle kış aylarında düzenlenen kongre, toplantı ve etkinliklere yönelik olan MİCE turizminin geliştirilmesi için yeni bağlantılar kuruluyor.
Ülkemizde kongre turizminin geliştirilmesi, teşvik edilmesi, uluslararası kongre ve toplantıların ülkemize kazandırılması, açısından ACE of MICE Fuarı önemli bir organizasyondur.
Bakanlığımız, “Ace of Mice” fuarına 100 m2’lik bir alan üzerine kurulmuş Girne Kalesi’nin küçük bir modeli olan stantla ülkemizin en iyi şekilde tanıtılmasını sağlamaktadır. Stant içerisinde batık geminin bir örneği de sergilenmektedir.
Söz konusu fuarda Türkçe genel bilgi broşürleri, Kuzey Kıbrıs’ı ziyaret etmek için 50 neden broşürü, Kuzey Kıbrıs yol haritası, Kıbrıs mutfağı ve özel ilgi turizmine yönelik bir çok broşür dağıtılmakta olup pastelli, üzüm sucuğu, kavrulmuş badem, ceviz, hellimli pide, limonata ve gül şurubu standımızı ziyaret edenlere ikram edilmektedir.
Ataoğlu: “MICE turizmi kış aylarının dolu geçmesini sağlıyor”
KKTC’de de pazar payını artıran M.I.C.E turizmi artık tüm dünyada önemli bir alternatif turizm modeli olarak ön plana çıkmaya başladığını belirten Ataoğlu, ülkemizin M.I.C.E turizmi konusunda çok önemli yollar kat ederek istediği hedeflere ulaşma arzusuna yakın olduğunu söyledi.
Kuzey Kıbrıs turizminin tüm yıla yayılması anlamında özellikle M.I.C.E turizminin çok önemli katkıları olduğunu dile getiren Ataoğlu, Yaz aylarında yaşanan yoğunluğun, kış aylarında da devam edebilmesi için kongre, toplantı ve etkinlik organizasyonlarının düzenli bir şekilde artması gerektiğini kaydetti.
M.İ.C.E turizmine yönelik ülkemiz turizmini geliştirmek ve acentelerimizi kalkındırmak amacı ile toplantı, bayi ve seminer gruplarına da teşvikler vermekte olduklarına da değinen Ataoğlu, kaliteli hotel ve kongre merkezleri ile bu tür organizasyonların düzenlenmesi için KKTC’nin uygun bir destinasyon olduğumuzu ifade etti.
Son yıllarda ülkemizin artmakta olan turizm gelirlerini daha da çoğaltmaya yönelik hedefler koyduklarını anlatan Ataoğlu, kaliteli turist profilinin arttırılması ve yeni destinasyonlar yaratma maksadı ile THY işbirliğinde tanıtma ve pazarlama çalışmaları da düzenlediklerini söyledi
Ataoğlu, büyük şirketlerin kongre, toplantı ve yıllık etkinlik bütçelerinin 20 milyar TL’yi aştığını bu nedenle M.İ.C.E turizminden elde edilecek gelirlerin küçümsenmeyecek rakamlar olduğunu belirtti.
Ülkemize M.İ.C.E turizmi adı altında turist çekmek için Hindistan pazarında da çalışmalar yürüttüklerinden bahseden Ataoğlu, artık Hindistan’ın en büyük ilaç firmalarının yıllık bayi toplantılarını ülkemizde düzenlemek için anlaşmalar yaptıklarını da söyledi.